Komponentu piegādātāju un ražotāju darbība Eiropā

2020-09-24
Komponentu piegādātāju un ražotāju darbība Eiropā
Komponentu piegādātāji un ražotāji joprojām saskaras ar grūtībām un pandēmijas sekām.

Globālā COVID-19 pandēmija un tai sekojošā recesija, kā, piemēram, pasaules ekonomikas palēlināšanās, ir likušas valdībām un tirgiem klupt bezvirziena haosā un nenoteiktībā. Sakarā ar slēpto globālo recesiju, ko veicina nekontrolētā koronavīrusa izplatība, uzņēmumi un vadītāji vienmēr nespēj ātri pieņemt lēmumus, turpmāk zaudējot potenciālās iespējas milzīgā stresa laikā.


Lai arī COVID-19 vairs nav tik akūts un draudīgs, komponentu piegādātāji un ražotāji joprojām saskaras ar grūtībām un pandēmijas sekām.


MAHLE


Vācijas auto detaļu piegādātājs Mahle trešdien norādīja, ka plāno samazināt darbinieku skaitu par 7600, tā paātrinot restrukturizāciju, lai reaģētu uz straujo lejupslīdi nozarē Covid-19 pandēmijas dēļ. Vadība uzsāks sarunas ar darbinieku pārstāvjiem par 7600 “liekajām” darba vietām, ko tā noteikusi uzņēmuma filiālēs visā pasaulē. No šā skaita aptuveni 3700 darbvietas atrodas Eiropā, un aptuveni 2000 no šīm darbvietām — Vācijā.


CONTINENTAL


Vācijas auto detaļu ražotājs Continental vēl vairāk paplašinās savu jau tā milzīgo restrukturizācijas programmu, kas skars 30 000 darbvietu, jo koronavīrusa pandēmija grauj autobūves nozari visā pasaulē. Continental savā paziņojumā skaidroja, ka no 2023. gada plāno ik gadu ietaupīt vairāk nekā 1 miljardu eiro, dubultojot iepriekš izziņoto ietaupījumu apjomu. Saskaņā ar uzņēmuma norādīto vairāk nekā 30 000 darbvietu visā pasaulē jeb aptuveni 13 % no visām uzņēmuma darbvietām tiks “pārveidotas, pārceltas vai likvidētas”, un aptuveni 13 000 no šīm darbvietām atrodas Vācijā. Continental paredz, ka automašīnu ražošana neatgriezīsies 2017. gada pirmskrīzes līmenī ātrāk kā 2025. gadā. Augustā tas norādīja, ka uzņēmuma neto peļņa otrajā ceturksnī ir samazinājusies par 41 %, sasniedzot vien 485 miljonus eiro.


SCHAEFFLER


Schaeffler samazinās darbvietu skaitu par 4400 un slēgs vai pārdos vairākas rūpnīcas Vācijā, tā pievienojoties citiem līdzīgiem uzņēmumiem, kas mēģina atgūties no koronavīrusa pandēmijas sekām. Savā trešdienas paziņojumā dzinēju, pārnesumu un šasiju ražotājs norādīja, ka samazinājums lielākoties skars divpadsmit rūpnīcas Vācijā un divas rūpnīcas citās Eiropas daļās. Rūpnīcas Vupertālē, Eltmanā un Klasthālē-Cellerfeldē tiks slēgtas vai pārdotas citiem uzņēmumiem, un Schaeffler paredz, ka šis samazinājums ļaus katru gadu ietaupīt 300 miljonus eiro (354 miljonus dolāru). Uzņēmums uzņemsies vienreizējas saistības 700 miljonu eiro (826 miljonu dolāru) apmērā restrukturizācijas veikšanai.